Ljubljana, 2. 8. 2018

Individualni letni delovni načrt zaposlenega (iLDN)

Sorodne objave

Z začetkom šolskega leta 2018/2019 se bodo začele uporabljati spremembe in dopolnitve Kolektivne pogodbe za dejavnost vzgoje in izobraževanja v delu o delovnem času učiteljev v osnovnih in srednjih šolah. Medtem ko je Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport (MIZŠ) v začetku julija šolam že posredovalo pojasnila in usmeritve o (novi) ureditvi delovnega časa učiteljev in drugih strokovnih delavcev, je pretekli petek poslalo še navodila za izpolnjevanje priporočenega obrazca individualnega letnega delovnega načrta zaposlenega (iLDN) in pa omenjeni obrazec.

Individualni letni delovni načrt zaposlenega (iLDN) je namenjen načrtovanju dela oz. delovne obveznosti posameznega učitelja v tekočem šolskem letu. Načrt (iLDN) omogoča lažje spremljanje izvajanja učiteljevega dela tekom šolskega leta. Pri načrtovanju in pripravi iLDN naj ravnatelji uporabijo LDN zavoda, veljavne predpise, kolektivno pogodbo za vzgojo in izobraževanje (KPVIZ) in »Pojasnila in usmeritve o ureditvi delovnega časa učiteljev in drugih strokovnih delavcev« (poslano šolam 2. julija letos).

Oba prej navedena dokumenta, torej obrazec iLDN in navodila za izpolnjevanje priporočenega obrazca, smo objavili oziroma dodali k že doslej objavljenim dokumentom na naši podstrani, posvečeni novi ureditvi delovnega časa učiteljev.

Komentarji
Martina
02.09.2018

Knjižničarji pa bodo še vedno v času dela v knjižnici nadomeščali učitelje, šli na športni dan, izvajali tehniške dneve, peljali učence k zobarju, spremljali učence na ekskurziji. Vse to se jim nič ne bo plačalo niti štelo za doprinos ur, da bi to lahko koristili kot dopust. Poleg tega pa bodo morali še vse delo opraviti v knjižnici.

Sprašujem vas, ali je to pravično. Oziroma kaj je ureditev novega delovnega časa prinesla dobrega za knjižničarje? Še več dela?

Črt Drofenik
28.08.2018

Cilj nova UDČ učiteljev in ostalih strokovnih delavcev v VIZ je izenačiti obremenjenost in s tem ustrezno vrednotenje opravljenega dela vseh. Sistemsko tu najbolj "ven štrli" največji, najbolj pereč in najbolj očiten problem neizenačenosti in neenakosti, to je poklic razrednika.
Opažam, da se v 3. steber projicira nekih neto cca 60 - 70 ur namenjenih za opravljanje tega poklica kar v denarju pomeni, okej preko palca, ne me zdaj loviti na cente, za 30. PR (učit. začet.) nekaj čez 300 evrov/leto in za 38. - 40. PR (večinski razred v populaciji učiteljev) nekaj čez 500/leto. Vse neto.
Torej, več kot očitno je, da nova UDČ učiteljev ne rešuje problema razredništva. Še več, poslabšuje oz. celo negira ga!
Leta 2011 smo se resno pripravljali na upravičen, povsem legitimen pritisk z bojkotom izbranih strokovnih nalog oz. delovnih obveznosti iz naslova razredništva. Potem je udaril "krizni" ZUJF, malo kasneje, v naslednji vladi, smo kolaborativno in celo pokroviteljsko pristali na še eno "postkrizno" Alenkino varčevanje... medtem je prvi med ravnatelji g. Pečan na javni TV leta 2015 na vprašanje novinarke odgovoril, da je delo razrednika vredno najmanj 80 evrov neto/mesec. Najmanj! Torej krat 2 je to 160 in sredina ali realna ocena je 120 evrov/mesec. V obstoječih razmerah, ne bom zdaj razpredal kako poklic razrednika iz leta v leto postaja strokovno zahtevnejši in napornejši, je teh 120 evrov/mesec M I L O Š Č I N A.
In potem se soočamo z dejstvom, da je delo učitelja razvrednoteno. Sprašujemo javnost in odločevalce "zakaj je izobraževanje vredno manj". In doživimo skrajnost norčevanja in ignorance, najprej Koprivnikar potem pa Cerar.
Dokler si ne bomo, tako kot npr. zdravniki, upali postaviti ultimat z grožnjo in eventuelno izvedbo BOJKOTA bomo izgubljali boj z delodajalcem. To je jasno. Predvsem pa je to jasno prav njim, delodajalcem!
Druga težava, ki SVIZ tišči navzdol pa je t.i. pogajalska uravnilovka ali pogajanje v "paketu" ali budžetni vrednosti stavkovnega proračuna. Vsak dobi in pobere svoje drobtinice. Zakaj ta strah, da nam bo razpadla skupnost ali struktura, če bomo pred delodajalca prišli s specifičnimi zahtevami in se z grožnjo specifičnega bojkota ostro in neizprosno pogajali pogajali za dostojno, pošteno plačilo razredništva, čeprav niso vsi zaposleni v VIZ razredniki?!!
Mislim, da se to z nasmeškom na licih sprašujejo tudi delodajalci.
Podpremo lahko, skupno, kot struktura, solidarno, vsako tako akcijo pritiska oz. bojkot katere koli razvrednotene skupine v VIZ. Tudi socialno najbolj kritične J skupine, kar smo že počeli. Torej zanimati nas mora reševanje specifičnih problemov znotraj 40.000 zaposlenih v VIZ, ne pa uspeh v obliki skupnega, v paket uravnilovke zapakiranega, pripogajanega zneska, ki bo zadovoljil finančno ministrico ali Kračuna. Seštevamo in s številkami igramo se lahko po pogajanjih.
Smo vojska. Armada smo. Lahko se "razlijemo" čez prestolnico in zasedemo največji trg. Vendar smo neoboroženi. Nenevarni. Prišli bomo in odšli. To že vedo. Počakajo, da gre "nevihta" mimo.
Lahko tudi mečemo granitne kocke, streljamo s fračami... lahko pa tudi inteligentno skoordiniramo bolj učinkovita "orožja" in se borimo za dokončne rešitve v specifičnih konfliktih.
In ne kotalimo kepe sprijetih nerešenih problemov naprej in pobiramo drobtinice, ki se krušijo z nje.
In se ne odtujimo eden od drugega ali izgubimo močno strukturo.
Saj dobro vemo, da nas skupaj drži solidarnost in zakaj mora tako biti.
Smo učitelji.

Tajništvo GO SVIZ
28.08.2018

Spoštovani,

vaša razmišljanja smo prebrali. Če imate kakršne koli dileme ali vprašanja v zvezi z novo ureditvijo delovnega časa in ste člani SVIZ, se lahko kadar koli obrnete na našo pravno službo po pojasnila.
Lep pozdrav!
Tajništvo GO SVIZ

Sasa
24.08.2018

To, da smo vsi vrženi v isti koš s 33 urami ne glede na specifike posameznih predmetov in ne glede na učno obvezo, ki se lahko giblje med 19 in 27, je že seveda s 1.stebrom popolnoma zgrešeno...
Podobno je z 2.stebrom - če pogledamo samo GU, zopet specifika posameznih predmetov vabi precej več staršev k določenim učiteljem, ki morajo svoje GU ure večkrat raztegniti preko določenega časa, medtem ko nekateri dobijo kakšen obisk tu in tam...
In še zadnja opomba. Poskusila sem vnesti par številk v tabelo, ki sama računa...Letos mi je zaradi porodniške ostalo še nekaj starega dopusta, kar pomeni, da nisem pokurila vsega letošnjega in mi ga je celo nekaj še ostalo...pravzaprav sem preštela vse dneve počitnic za leto 18/19 in teoretično bi na koncu prišla na nulo - ko sem štela dneve počitnic in moje dneve dopusta....a glej ga zlomka, tabela mi izračuna še vedno skoraj 90 ur minusa...tako da nisem čisto prepričana, kako natančno računa...
Skratka, vse skupaj je...škoda besed...

Andrej Otto
24.08.2018

Ker je nekomu dolgčas, in da bi se nekako videlo, da sindikat nekaj dela, potem pride ven tako skropucalo. Ali res mislite, da so vse šole organizirane na enak način, da učijo samo slavisti, matematiki, družboslovci... Ste pomislili, da so tudi poklicne šole s specifiko strokovnih predmetov, ko dijaki odhajajo na prakso?! Ste pomislili, da se tudi na srednjih šolah izvaja praktični pouk, pri katerem se ta izvaja strnjeno in da so dijaki lahko v delavnici samo določene dni v tednu? In da učitelji učijo na večih šolah različno št. ur. Pa ste postavili omejitev na max 7 ur pouka na učitelja na dan, dijak jih lahko ima 8, delavnica pa na drugi lokaciji... Učim 9 modulov- eden 5, drugi tri ure in podobne kombinacije, vezave s sodelavci... Ne moremo postavit v urnik, torej naj uvedemo delovne sobote? Mislite, da bodo starši in dijaki veseli, ko se bodo zaradi takšnih birokratskih anomalij slednji morali vračat na šolo popoldan ali ob sobotah, da bomo opravili vse ure?
Ne rečem, da so vse spremembe in dopolnitve KP slabe, a pri taki omejitvi delovnega časa ste za stroko brcnili povsem mimo.

Vse je igra
07.08.2018

Vse lepo in prav - "fasada" je zdaj uzakonjena: številke so jasne, powerpointi lepi, alineje urejene, enotnost sistema za osnovne in srednje šole zapovedana ...

Toda zaradi določb,
1. da so vsi šolski predmeti enakovredni,
2. da delovna obveznost učitelja obsega tudi " ... popravljanje in ocenjevanje izdelkov ter drugo delo, potrebno za uresničitev vzgojno-izobraževalnega programa ..."
3. in se vse to vsem učiteljem šteje v 33 ur, ne glede na predmet, ki ga poučuje,
hkrati pa niste dopustili možnosti, da se
4. posebnosti posameznih šolskih predmetov upoštevajo vsaj v 3. stebru, če ne v 2.,

sem prepričana, da je nova ureditev na tej točki nepravična do tistih predmetov, ki imajo ustne in pisne ocene, mature in zaključne izpite, če izpostavim samo ti dve nalogi.

Na tak način bo kakovost dela sčasoma (ne sicer takoj) padla. Ker smo "izravnani".

Kot rečeno na začetku, je dobra stran te nove ureditve "fasada", celotna sistemizacija delovnega časa, dopustov, odmorov, praznikov ... kar smo učitelji vse že vedeli in (ne)uspešno razlagali, javnosti pa nam bodo, upam, zdaj malo bolj naklonjene in bodo objektivno razumele učiteljev delovni čas.

A vsebina učiteljevega dela posameznega predmeta, to, kar je bistveno za naše učence, je pri novi ureditvi preveč spregledana. Kljub prošnjam in opozorilom, da to popravite.

Vaš komentar