marjan
28.03.2018
Bela stavka. Kaj pa je to bela stavka??? V nobenem zakonu ni opredeljena. Poglejte si zakon o stavki in boste sami videli kdaj in zakaj lahko stavkate.
Bojkotirajmo NPZ! Kaj to pomeni? Da v aprilu dve učiteljici 3. razreda stavkata za celo šolo. V maju pa učitelji matematike in slovenščine za vso šolo. Pa še to samo tisti, ki so se prijavili na popravljanje. In kaj bo na to rekla vlada. Nič!! Koga pa s tem prizadenemo? Samo tiste otroke, ki v izbirnem postopku za srednjo šolo potrebujejo te ocene. Lahko se pa najde ravnatelj, ki oceni, da ste s tem kršili svojo pogodbo in izreče opomin pred odpustitvijo ali pa koga tudi odpusti.
Zdravniki in policisti ne poznajo bele stavke. Policistom zakon prepoveduje stavkati. In ko rečejo, da ne bodo izrekali kazni, to ni oblika stavke. Njim je z zakonom dana diskrecijska pravica, da oceni ali bo dovolj opomin ali mora izreči denarno kazen. Podobno ko učitelj oceni ali je molk učenca dovolj za oceno 2 ali je to ocena 1. Zdravniki pa se enostavno odločijo, da bodo delali samo nekatere operacije, nekatere bodo prestavili ali pa da bodo vsak dan pogledali samo 20 pacientov. Ampak oboji delajo vsak dan 8 ur!!! Ne prekinjajo dela in dobijo plačo.
Te ideje o možnih oblikah stavke že premlevamo v Svizu odkar stavkamo, to pomeni od davnega leta 1993. In nismo našli druge oblike kot da vse otroke pustimo doma. In zato vlada odreagira, javnost pa je prizadeta in je proti nam. Staršev in starih staršev je sigurno več kot pol milijona in če 50 njih javno napiše, da se ne strinjajo z nami, še ne pomeni, da nas večina ne podpira. Vprašajte jih ali si želijo slabo plačanega učitelja!
Vse je igra
26.03.2018
Roza, jaz sem iz srednje šole, in kot vidim, smo, kar se tiče bele stavke, enotnega mnenja. Več objav je na Facebooku.
Črt Drofenik
26.03.2018
Nekako se mi zdi, Roza, da nihče v tej naši državi ne ve natančno kaj so tekoče zadeve, še najmanj pa tale naša podla, se opravičujem, padla vlada. Tu damo tem politikantom določen maneverski prostor za izmikanje in relativiziranje. Mislim, da bi bilo, lahko pa se motim, bolj smiselno te bele pritiske napovedati oz. tempirati ( asociacija na tempirano bombo :) na 1. september. Najprej, do neba upravičeni, bojkot razredništva in pa bojkotiranje kakršnega koli ukvarjanja z otroki, ki imajo odločbo "čustveno - vedenjska motnja", ker za to nismo usposobljeni (Musek-Lešnik, Opara - 22. 3. 2018 TV SLO 1)
Pri razredništvu je, mislim da, treba postaviti "ceno". Izrazil bi jo v neto znesku. Visoko. Vsekakor več kot 2 PR. To je skrajni minimum, na katerega bi lahko potem v pogajanjih eventualno pristali.
Podobno kot je bilo to pri NPZ-jih katerih bojkot pa bi bilo smiselno izvesti že v času "tekočih zadev". Torej takoj.
roza
26.03.2018
Če gremo v belo stavko, je potrebno vse zelo natančno naštudirati, da bomo usklajeni po šolah. Komentirate samo kolegi iz osnovnih šol, kaj kolegi iz srednjih pa nimajo nobenih predlogov???
TUDI SAMA PODPIRAM ZAOSTRITEV V SMERI, DA BODO NAŠE ZADEVE POSTALE TEKOČE IN SE BO VLADNA POLITIKA MORALA UKVARJATI Z NJIMI.11111
Črt Drofenik
25.03.2018
Res je, bela stavka. Tudi napredovanje v nazive je karierna " dnevna mora" učitelja. V denarju je to ogromno, če prišteješ denarne učinke pokojnine. Učitelju, ki mu "rata" napredovati v svetnika po mojem to skrajša življenje za cca 5 let tako zapleteno, mučno, zgolj birokratsko in povsem neproduktivno za delo učitelja, je v resnici vse skupaj. Tudi to je zgodba o ponižanju in razvrednotenju, predvsem pa perverznosti, če primerjam npr. napredovanja v nazive v "primerljivi" javni upravi. "Primerljivi" zato, ker sem prepričan, da je delo učitelja veliko bolj zahtevno!
Kar se tiče javnosti bo ta vedno v visokem deležu proti. To ne pomeni, da je javnosti treba obrniti hrbet, prav je da ji sporočamo kaj si mislimo. S "politiko", opcijami, strankami, mislim, da smo zaključili. Tu so obeti skorajda nični. Mislim, da je prav vseeno kdo se bo vsedel v novo vlado.
Vendar bi se jaz v tem trenutku bolj posvetil dobrim pripravam na naslednje korake. Konkretno bom v mojem kolektivu zbral posamična mnenja (odgovore/strinjanja) v zvezi z možnostjo (oz. pripravljenostjo za) konkretnih sindikalnih akcij belega karakterja. In rezultate sporočil Glavnemu odboru. Imam občutek, da bomo prav kmalu te podatke oz. tako podporo zbirali vsi.
Čaka nas dolga izčrpljujoča, vendar pravična pa tudi taktična (bi rekel kakšen obramboslovec) vojna. Od bitke do bitke.
Do zmage!
Vse je igra
25.03.2018
Ko smo stavkali, so ljudje spraševali: Zakaj se ne pogovarjamo o izboljšanju pogojev dela? Zakaj ne opozorimo tudi na vsebinske probleme, npr. konkretne spremembe pravilnikov o napredovanju, ocenjevanje delovne uspešnosti, delovni čas, visoko število odločb, agresivnost projektov, starejši zaposleni kot mentorji, medgeneracijska solidarnost ... ta vakuum, v katerem smo zdaj, lahko izkoristimo za to - tako bi pokazali, da nam ni samo za denar/plače, ampak vedno tudi za otroke. Odprimo fronte, na katerih se sicer ves čas nekaj dogaja, a prepotiho. Iz visoke politike sestopimo tudi v vsakdanje delovne težave pa tudi zmage. Lahko kot poziv, pogovor, pisma, tribune ...
Črt Drofenik
25.03.2018
Bojana, z vsem spoštovanjem, tvoj TAKOJ bi zamenjal z ZDAJ. T.i. belo stavkanje je treba skrajno dobro pripraviti. Priprava pa terja tudi čas. In zdi se mi, da je zdaj primeren čas za to. Treba je preveriti vse dejavnike tveganja, predvsem pa izraženo voljo oz. podporo med nami samimi. SVIZ ima samo deloma izkušnje z, ugotoviva lahko, v resnici problematičnim belim stavkanjem v VIZ. Zdravniki in policisti to počnejo že rutinirano, belo stavkanje za stavkajoče ne pomeni nikakršnega tveganja, vladna stran tako stavkanje pravzaprav že pričakuje od njih. Za nas izobraževalce pa je to sprememba oz. nova kvaliteta ali nova "sindikalna zgodba".
Ki pa jo je... predvsem dobro pripravljeno s pričakovanimi - bolj smelo rečeno zagotovljenimi učinki, s trdno voljo in odločitvijo vseh nas (ne glede na članstvo), z določenim obsegom - naborom in izborom in "časovnico" ... po mojem mnenju treba porabiti kot sredstvo oz. pritisk.
Glede na to kar je pokazala vlada je to tudi povsem legitimno!
Še enkrat pa: Najpomembnejša se mi zdi izražena volja in preverjena podpora večine nas. Ostalo se mi ne zdi tako hud "taktični" zalogaj. S preverjeno večinsko podporo tudi že obstaja pritisk. Zna se zgoditi, da "bele stavke" sploh ne bo treba udejaniti. Čeprav je biti optimistično razpoložen in kar koli pozitivnega pričakovati, po vsem kar smo doživeli z nasprotne strani, skorajda bedasto.
Kar pa je samo razlog več za širitev izvajanja pritiskov. Ali zaostrovanja le-teh.
Bojana Potočnik
25.03.2018
GO SVIZA, glavni tajnik in predsednica, zakaj stavke takoj ne zaostrite v smislu bele stavke? Tovrstni pritisk bi vlado prisilil, da se kljub odstopu začne ukvarjati z nami, saj bi bojkot vrednotenja NPZ, upor birokratskim zadevam v okviru razredništva ... še kako postali "tekoča zadeva" , s katero pa se VLADA MORA UKVARJATI. Samo z akcijo boste tiste, ki ste nas izgubili zaradi vaših slabih odločitev v preteklih letih, dobili nazaj v vaše vrste. Zakaj spet čakate?
Martin
25.03.2018
Lep pozdrav, se strinjam, da bi bojkot NPZ dal vladi misliti, a proti "znanju" uperjeno ljudstvo bi bilo zadovoljno, da njihovi otroci ne sodelujejo pri tej zablodi. Tudi pri zadnji stavki je ljudstvo izkoristilo prosti dan in so šli smučat, turizem je cvetel. Nikogar ni skrbelo, da ne bo znanja. Znanje je v moderni družbi le stranski učinek šole, ki je namenjena varstvu in deljenju številk od 3 navzgor v redovalnico. Mislim, da bi ljudstvo prisluhnilo le, če bi stavko zaostrili konec junija in do sklenjenega sporazuma o dvigu plač v šolstvu, zadržali izdajanje zaključnih spričeval. Tu pa bi prisluhnila širša množica....
Črt Drofenik
24.03.2018
Podpiram razmišljanja predhodnikov, kolegic in kolegov. Podpiram radikalizacijo v vseh družbeno sprejemljivih sindikalnih pritiskih.
Mislim, da je sedaj, (glede na situacijo oz. stanje vakuuma ..pa tudi na vse do sedaj videno in doživeto na relaciji SVIZ - vlada... .. in glede na mnenjsko podporo uporabi načinov t.i. belega stavkanja), čas, ki ga je treba izkoristiti za dobro pripravo (mobilizacijo) članstva (in vseh ostalih zaposlenih!) za kaj takega. Gre za spremembe v komunikaciji in novosti v izbiri sindikalnih pritiskov zato je toliko bolj pomembno, da je večina stavkajočih zelo dobro pripravljena na to in da ima "beli" pritisk na koncu pričakovan učinek. V kar pa ne dvomim!
Naboru že omenjenih "belih pritiskov" oz. konkretneje bojkotov bi dodal ali potrdil razredništvo. Zakaj? Že 2015 je predsednik združenja ravnateljev Pečan odgovoril javnosti (rtv slo), da je delo razrednika ali razredništvo, ki ga opravlja vredno najmanj 80 evrov neto. Povdarjam najmanj! In zato, ker gre pri neplačevanju dela razrednika za več kot ignoranco, gre pravzaprav za kršitev človekove pravice do plačila za opravljeno delo!
Vsekakor bi dodal, poleg NPZ, šole v naravi, različnih vsiljenih projektnih nalog, na pol nelegalnega sodelovanja na sistematskih pregledih, različnega svetovalnega in posvetovalnega dela... tudi sodelovanje v tako imenovanem "delu z učenci s čustveno - vedenjsko motnjo". Ker:
Neplačano! delo iz tega naslova, (ki je predvsem bilo opravljeno avtonomno in razmeroma uspešno brez "pomoči" t.i. imenovane zunanje šolske stroke, terjalo od učitelja 17 let dodatnega samoizobraževanja, dodatnega strokovnega dela, dodatnega stresa zaradi izrazite zahtevnosti dela), je pravzaprav nemogoče opravljati... in ga učitelj, če je odgovoren (kar seveda je!) ne more in ne sme opravljati. Ker:
Je ta četrtek Komisija za otroke s posebnimi potrebami (dr. Musek lešnik) in Strokovni svet za splošno izobraževanje (dr. Opara)... bodite pozorni.. po 17 letih!! povsem nestrokovno uvedene integracije in inkluzije v šolo.. ugotovila, DA SLOVENSKI UČITELJI NISO USPOSOBLJENI ZA DELO S TEMI, TAKIMI UČENCI.
Zaradi tega je od učitelja zelo odgovorno, da takoj preneha s tem, ponavljam neplačanim, delom!
Za konec pa še dva razmišljanja, eno čisto politično, drugo malo bolj znanstveno:
Prvič: Z radikalnimi pritiski ne moremo izgubiti nič, kvečjemu i SVIZ pridobil še več članstva. Tudi sicer, globalno, bi z radikalizacijo SVIZ kot največji poklicni sindikat bil "dobra reklama" za sindikalizem v državi.
Drugič: Oni dan me je, prepričan sem , da mnogim poznani, dr. Zoran Milivojevič nekaj provociral glede našega, učiteljskega, sindikalnega boja. Pa sem si zapomnil nekaj njegovih "pripomb":
1- "Pobjedjuje ludjiji, ne pametniji". :) Ali bolj družbeno sprejemljivo: Učitelj zaenkrat v sporu z vlado ( ki je pokazala vso svojo sociopatskost oz. ludost) deluje presocializirano (v slovenščino prevedeno: pridno in uslužno)!
2- Z vidika "njegove" znanosti ali psihoterapevtske šole, to je transakcijske analize (TA), je dosedanjo komunikacijo med sindikati in vlado možno uvrstiti v, ali razlagati, s komunikacijo med EGO STANJEM UPORNIČKOG DETETA (sviz) in EGO STANJEM KRITIKUJOČEG RODITELJA (kao, mi kričimo - protestiramo... oni pa imajo moč - denar in bi nam ga nekaj malega dali, če bi mi PROMENILI PONAŠANJE (BILI SPET PRIDNI). Z odločnimi (ne polovičarskimi) radikalnimi ukrepi bi se smer komunikacije in dominacija v komunikaciji OBRNILA, moč "njihovega" denarja pa bi, z radikalnimi pritiski, v celoti prešla na naše delo, usluge, itd. Vlada bi se znašla v položaju, ko bi se soočila z zahtevo po spremembi vedenja (torej v podrejeni situaciji).
No, saj nekaj podobnega znajo oz. počnejo npr. zdravniki in policisti...
OGROMNO NAS JE. TO JE OGROMNO ZNANJA IN VOLJE. ZDRUŽIMO VSE TO V EN CILJ. V UČINKOVITOST!
Vse je igra
23.03.2018
Do 17. 4. bodo naboji in energija izzveneli. Javno mnenje preveč vpliva na bojevitost, zlasti pa tale klavrna prekinitev pogajanj. Najbolj pa odločitev o večletnem izplačilu. Pa še do kolen se nismo približali državni upravi. Lahko govorimo o letni ravni, ampak to ni prav. Vsak gleda mesečno plačo. April in maj sta v šoli tako pomembna meseca, da bodo ljudje zelo premislili o smislu nadaljevanja.
Če malo zanemarimo finančne učinke, zdaj je priplavalo na površje tudi nekaj drugega: degradacija in ponižanje slovenskega učiteljstva in njegov položaj v družbi. Za to družbo smo vredni pol počenega groša. Očitno.
Bela stavka do nove vlade in še naprej. Zaradi samozavesti učiteljstva.
Bojana Potočnik
23.03.2018
Tole sem 13. marca napisala na svojem FB profilu (in dobila številne pozitivne odzive od učiteljev) in v komentarju na Svizovi spletni strani:
Zakaj ne bi stavke ZAOSTRILI TAKOJ, in sicer v smislu »bele stavke«? Navajam nekaj primerov, ki mi najprej padejo na pamet (zadevo bi bilo treba smiselno doreči v neki skupini praktikov in jo začeti izvajati od 15. 3. dalje):
1. Takojšnja najava bojkota NPZ. (Učitelji še vedno ne vemo, kaj se je zgodilo z osnutkom novele zakona, ki je napovedoval NPZ v 3. in 6. razredu ter v 9. kot del ocene. Kaj bo v šolskem letu 2018/2019? Bodo pripombe praktikov upoštevane? Dokler ga ne osmislijo v sistemu, ga ne izvajamo in pika! Nobene škode ne bomo povzročili učencem.)
2. Učitelji – strokovnjaki na svojih področjih – pomečemo balast iz lastnih učnih načrtov, ker že leta opozarjamo, da so učni načrti potrebni prenove, da so učencem nekatere vsebine prehitro vsiljene. (Sama od učencev npr. ne bi zahtevala papagajskih govornih vaj – opis države, opis kraja, opis rastline …, ker gre pri njih za sistematično poneumljanje in ukalupljanje učencev, brez kritičnega mišljenja.). In o tem, kar smo izpustili, pisno obvestimo na elektronski naslov ZRSŠ in MIZŠ ter svoje odločitve utemeljimo in zahtevamo prenovo učnih načrtov.
3. Razredništvo postaja iz leta v leto zahtevnejše. Ker pa zato, ker smo ponižujoče plačani za to delo, ne smemo kaznovati staršev, predlagam, da delo razrednika še naprej opravljamo z vso srčnostjo in predanostjo do otrok. Konec vsakega dneva pa si VSI slovenski razredniki vzamejo še 10 minut časa in svoje delo razrednika popišejo (brez imen in osebnih podatkov otrok) in pismo naslovimo na gp.mizs@gov.si . Poročajmo jim, kaj smo tisti dan naredili za 1,82 evra na mesec! (Npr.: Med glavnim odmorom sem reševal spor, ki so ga imeli moji učenci pri malici. Po pouku je k meni prišel učenec, ki je jokal, ker je dobil slabo oceno pri matematiki, in se mi je zaupal, da se starši ločujejo in se zaradi tega ne more zbrati. Preden pišem vam, sem odgovarjal na elektronsko pošto mame, ki me sprašuje, ali je v 7. razredu še smiselno dati vlogo za DSP in če ji lahko pri tem pomagam, ker se sama v tej poplavi birokracije ne znajde. …). Vsi slovenski razredniki jim DNEVNO sporočajmo na el. naslov MIZŠ, kaj smo delali tisti dan – nekakšen dnevnik razrednika. Morda jim bo branje teh zapisov le odprlo oči, kako pomembno vlogo v slovenski družbi, ne samo šoli, opravljajo učitelji razredniki.
To je le nekaj mojih predlogov, verjamem, da skupina praktikov lahko v kratkem času pripravi še mnogo podobnih stavkovnih predlogov. S tovrstno stavko ne bomo pokazali samo na poniževalen odnos države do učiteljev, ampak tudi do učencev, ki jim vlada kljub številnim opozorilom učiteljev praktikov ob skorajšnjem zaključku mandata ni pripravila nobenih prepotrebnih vsebinskih sprememb slovenske osnovne šole.
To zame pomeni zaostrovanje stavke in ne 17. aprila, od 15. marca dalje!
Bela stavka
23.03.2018
Predlagam, da je naslednja poteza SVIZ-a pred volitvami bela (ali kakršne koli barve že) stavka uperjena v bojkot NPZ-jev. Tam škode, roko na srce, ne bo čisto, ampak ČISTO zares nobene, če se bo NPZ bojkotiral. Vlada pa tako rada varčuje in bo privarčevala par 10.000 EUR ker učiteljem ne bo treba izplačat miloščine za popravljanje nalog -- win-win situacija, pa še učenci in starši bodo razbremenjeni.
Ima kdo drug še kakšen predlog?
Saj ni res, pa je
23.03.2018
Zelo podpiram odločitev SVIZ-a, da vladni pogajalki ni popustil "pet minut po 19. uri" in rekel, češ no pa naj bo, pa naj imajo v drugem sindikatu prav s svojim izsiljevanjem in opustimo tisti en plačni razred večji razpon med nazivi. Učiteljem in vzgojiteljem od vrtcev do univerz bi bilo s skoraj parafiranim dogovorm priznano še precej premalo, da bi lahko govorili o odpravi zaostanka v primerljivih poklicih. Tudi SVIZ-ova privolitev v novo delovno mesto učitelja razrednika, ki je uvrščeno zgolj za en plačni razred višje od obstoječega mesta učitelja, je več kot dobrodušno. Pa še tukaj so imeli menda tako vladniki kot drugi sindikalni predstavniki svojevrstne blodnje, da to pa že ne. Zdaj pa berem, da Počivavšek in Jakopičeva pozivata med drugim tudi SVIZ, naj stopimo skupaj, da se pogajanja nadaljujeo. Pa kaj vam njim ni jasno?
Da o Cerarju in njegovih lažeh o zahtevah SVIZA, izrečenih v preteklih dneh, in o Kozlovičevi in o zlagani sklepni informaciji vlade niti ne zgubljam besed. Upam, da ostanete junija pred vrati parlamenta.
Od SVIZ-a pa kot član pričakujem, da v nadaljevanjih ne bo pristal na čisto nič manj, kot je bilo skoraj parafirano. Če kaj, kvečjemu kakšno zahtevo še ojačajte. Članstvo je na shodih dvakrat pokazalo, da podpira SVIZ-ova prizadevanja in tega ne gre spregledati. Nismo bili tiho in tudi ne bomo.
Vse je igra
23.03.2018
Klasika: dvajset ljudi na istem sestanku, v istem prostoru in ob istem času - vsaka stran pa po svoje razlaga slišano in podpisano. Tokrat verjamem SVIZ-u, ker od začetka trdi enako, torej resnico. Kako je možno, da se Vlada tako spreneveda, saj jo lahko najmanj deset ljudi postavi na laž??? Nezaslišano in nesramno. Kaj še hočete od nas? Da smo še naprej tiho ob takem razpadu sistema plač, kot ga imamo danes? Kaj bi radi dosegli - degradacijo naše izobrazbe in poklica? Namesto da bi zviševali kriterije za poklic učitelja, nas silite v ponižujoče odnose.
SVIZ-u ni nihče dal mandata, da stavkovne zahteve razširi na dve ali tri leta - vedno smo povedali, da tokrat ne dovolimo izplačil po letih, ampak takoj. Pa ste se vseeno tako izpogajali - pa Vladi še ni dovolj. Predlagam zaostritev - to je po zakonu možno - ne dvige v dveh/treh letih, ampak v enem znesku. Stavko pa nadaljevati kot belo stavko.