Okolje, podnebne spremembe in trajnostni razvoj
Te dni obeležujemo eno leto od razglasitve globalne pandemije bolezni covid-19. Tudi danes boj z virusom ostaja prednostna naloga po vsem svetu. Vseeno pa ob vsem tem ne smemo pozabiti na intenzivne podnebne spremembe, ki se prav tako in prav v tem času dogajajo po vsem svetu ter so največje grožnja človeštvu in našemu planetu. Podnebne spremembe so preprosto neovrgljiva resničnost, ki že povzroča nepopravljivo škodo in številnim živim bitjem, ne zgolj ljudem, veliko trpljenje. Če glede tega ne bomo ukrepali, je ogrožen naš obstoj.
Izobraževalna internacionala (Education International), katere član je SVIZ, je skupaj z UNESCOM pripravila posebno anketo, da bi neposredno pri učiteljih preverila njihovo usposobljenost in pripravljenost za poučevanje o okoljskih temah, zlasti perečih podnebnih spremembah (pa tudi o trajnostni potrošnji in proizvodnji, človekovih pravicah, vključno z enakostjo spolov, kulturni raznolikosti in strpnosti). Ali učitelji po vsem svetu čutijo, da imajo zadosti znanja, motivacije, so primerno usposobljeni, imajo čas, na voljo ustrezne vire ter zadostno podporo za poučevanje o podnebni krizi? V Izobraževalni internacionali in UNESCU želijo to izvedeti, zato so pripravili anketo za izobraževalce, da bi iz prvih rok izvedeli njihova stališča glede teh izjemno pomembnih vprašanj. Učiteljice in učitelje želimo postaviti v središče razprav o izobraževanju o okolju, podnebnih spremembah in trajnostnem razvoju.
Vabimo vas, da na tem naslovu izpolnite anketo, namenjeno učiteljem v osnovnih in srednjih šolah. Odprta je do 25. aprila, na voljo pa v kar nekaj jezikih (angleškem, francoskem, italijanskem, španskem, ruskem, arabskem, kitajskem, japonskem, korejskem, portugalskem in indonezijskem).