Ljubljana, 14. 11. 2024

Trend slabšanja dosežkov slovenskih šolarjev terja odločen odziv

sporočilo za medije!


TREND SLABŠANJA DOSEŽKOV SLOVENSKIH ŠOLARJEV TERJA ODLOČEN ODZIV


Skrb za ohranitev in zagotavljanje kakovostnega javnega šolstva tudi v prihodnje mora takoj postati prioriteta celotne politike.



Ljubljana, 14. novembra 2024 – Sindikat vzgoje, izobraževanja, znanosti in kulture Slovenije (Sviz) z zaskrbljenostjo ugotavlja, da je mednarodna raziskava računalniške in informacijske pismenosti ICILS 2023, katere prve rezultate je v teh dneh predstavil Pedagoški inštitut, dodatna v nizu že štirih zaporednih mednarodnih raziskav, ki je potrdila trend slabšanja dosežkov slovenskih šolark in šolarjev. Da bi morala politika odločno ukrepati že včeraj, govori že zgolj podatek iz raziskave ICILS 2023, da kar več kot polovica naših osmošolcev ne presega najnižje zahtevnostne ravni računalniške in informacijske pismenosti, medtem ko je cilj Evropske unije, da bi bil delež osmošolcev z nizkimi dosežki do leta 2030 manjši od 15 odstotkov. Raziskava je dodatno pokazala tudi, da so na področju računalniškega mišljenja slovenski osnovnošolci še slabši in globoko pod mednarodnim povprečjem, četudi informacijsko-komunikacijsko tehnologijo na splošno uporabljajo nadpovprečno veliko.

Sindikat podpira ministra za vzgojo in izobraževanje, ki je v odzivu na dosežke v omenjeni raziskavi napovedal, da bodo v prenovljenih učnih načrtih za vse predmete načrtovani tudi cilji s področja digitalnih kompetenc, da bodo prav tako prenovljeni še didaktična priporočila in učni načrti računalništva in informatike ter da so v pripravi tudi programi usposabljanja učiteljev in ravnateljev za uvajanje prenovljenih učnih načrtov, vendar opozarja, da le posamezni in parcialni ukrepi na ravni šolskega resorja ne bodo dovolj. Da bi ohranili kakovostno javno izobraževanje in da bi ga lahko zagotavljali tudi v prihodnje, mora, kot je Sviz že večkrat pozval, šolstvo takoj in končno postati prioriteta celotne politike in družbe. V nasprotnem primeru naši državi, če upoštevamo še nadvse pereče pomanjkanje strokovnih delavcev in drugega kadra v vrtcih in šolah, ne bo uspelo izstopiti iz spirale poglabljanja zahtevne in kompleksne krize, s katero je že soočen vzgojno-izobraževalni sistem.

Ob tej priložnosti Sviz ponovno opozarja, da je ob boljšem vrednotenju dela zaposlenih v vzgoji in izobraževanju treba nujno poskrbeti tudi za stabilno financiranje sistema. Predsednika vlade dr. Roberta Goloba ter ministra za vzgojo in izobraževanje dr. Vinka Logaja zato sindikat vnovič poziva, naj zagotovita, da bo v zakon o organizaciji in financiranju vzgoje in izobraževanja, ki je trenutno v prenovi, zapisan najnižji delež javnih sredstev za vzgojo in izobraževanje.
 

X X X X X


Sandi Modrijan,
tiskovni predstavnik Sindikata vzgoje, izobraževanja, znanosti in kulture Slovenije