Za več medijske pismenosti
Med novicami, ki jih pripravljajo pri Eurydice Slovenija, smo zasledili informacijo, da je Agencija za komunikacijska omrežja in storitve RS (AKOS) pripravila spletni portal za promocijo medijske in informacijske pismenosti "MiPi". Z njim želi ozaveščati o pomenu kritične premišljene uporabe medijskih vsebin in informacijskih tehnologij.
Razumevanje medijev, njihovega delovanja ter spretno in kritično krmarjenje med vsemi informacijami, ki smo jim vsak dan izpostavljeni, so namreč ključne veščine, ki ne vplivajo samo na naša življenja, temveč tudi na demokratične procese v družbi.
Z MiPijem želijo pomagati razumeti medije informacijsko tehnologijo, predvsem na naslednjih področjih:
- prepoznavanje prikritega oglaševanja,
- zakaj imamo občutek, da je na televiziji več oglasov, kot je dovoljeno,
- kako svetovati otroku, katera vsebina je zanj primerna,
- kako ločiti plačane in neplačane zadetke pri spletnem iskanju,
- prepoznavanje zavajajočih in lažnih novic,
- razumevanje prikazovanja informacij na časovnici Facebooka,
- razumevanje obdelovanja osebnih podatkov na spletu,
- uporaba spletnih storitev,
- uporaba družabnih omrežij.
AKOS želi z MiPijem na poljuden in prijazen način svetovati, dati konkretne napotke ter opozarjati na novosti, aktualne teme in kakovostne vsebine. Razumevanje medijev, njihovega delovanja ter spretno in kritično krmarjenje med vsemi informacijami, ki smo jim vsak dan izpostavljeni, so namreč ključne veščine, ki ne vplivajo samo na naša življenja, temveč tudi na demokratične procese v družbi. Prav zato je pomembno, da izkoristimo vse možnosti, ki nam jih ponujajo nove tehnologije, sprejemamo informirane odločitve, se znamo zaščititi pred škodljivimi vsebinami in vplivi, znamo pa biti tudi kreativni in odgovorni ustvarjalci sporočil.